Jak oświetlić skalniak?
Moderator: wika001
Re: Jak oświetlić skalniak?
To prawda, z okablowaniem zawsze jest problem, ale jestem pewien, że dobry elektryk sobie poradzi. Co prawda akurat nie przy robieniu oświetlenia skalniaka, ale korzystałem raz z usług firmy GDUR z Poznania i mogę z czystym sercem polecić. Z tego co pamiętam to elektryk Poznań Grunwald, w sensie, że na pewno obsługują tę dzielnice, ale prawdopodobnie i całe miasto i robią dosłownie wszystko, co związane z elektryką.
Ja też sądzę, że najlepiej do tego wezwać elektryka. Praca specjalisty na pewno będzie się profesjonalnie prezentować. Nie wiem, gdzie mieszkacie, ale we Wrocławiu miało mogę polecić firmę Klaumar Elektro. Mają bardzo profesjonalne podejście do tego co robią.
Na pewno będzie trzeba jakoś dociągnąć prąd do tego skalniaka. Myśleliście już o tej kwestii? Sądzę, że dobrą opcją może być na przykład profesjonalny przedłużacz. Zajrzyj na stronę producenta takich sprzętów - firmy sce24 - i tam poszukaj tego typu elementów.
-
- Początkujący
Mi się podoba takie punktowe oświetlenie - małe lampki, umieszczane w ziemi albo na skalniaku zasilane bateriami słonecznymi. Nie dają one może wybitnie dużo światła, ale przy odpowiedniej aranżacji dają naprawdę piękny efekt 

Nad taką sprawą na pewno trzeba się zainteresować. Takie jest moje zdanie.
Na pewno idealnym rozwiązaniem byłoby od razu przeprowadzić kabel pod ziemią. Nie znam się jak on musiałby być przeprowadzony, by nie dostała się do niego woda. Jeśli tego nie zrobiliśmy , to może dałoby radę podłączyć lampy pod przedłużacze na bębnie. Trzeba jednak też uważać by odpowiednio podłączyć. Może najlepiej poprosić elektryka, by to zrobił. Ja to od dziecka mam pietra przed prądem.