Jak dbać o ogród latem?
Moderator: wika001
-
- Początkujący
- Kontakt:
Re: Jak dbać o ogród latem?
To prawda,latem kiedy mamy duże upały,warto zadbać o dobre i systematyczne nawadnianie ogrodu oraz o regularne koszenie trawy,powiedzmy raz w tygodniu. Wtedy lepiej rośnie i nabiera koloru.
-
- Początkujący
ja jestem bardzo początkująca w temacie, ale jeżeli o lato ja się zastanawiam nad nawadnianiem i jakimś konkretnym system do tego... jeszcze nie wiem jak to wygląda pod kątem finansowym
-
- Aktywny
Co do systemu nawadniana i to wg mniejsza leży od tego,ja dużą powierzchnię trawnik posiadasz bo i m mniejszą tym będzie to mniej opłacalne i zdecydowanie lepiej sprawdzi się normalne podlewanie za pomocą węża ogrodowego.
Podlewanie w lato, zwłaszcza dużego ogrodu to jest kłopot. Raz, że kosztuje sporo czasu, dwa pieniędzy bo woda idzie przeważnie z wodociągu. Szczęście, jak ktoś ma studnie. Ja na przykład zainstalowałem sobie zbiornik na deszczówkę, co rozwiązało mi trochę problem, bo jednak rachunki za wodę zmalały.
Pielęgnacja ogrodu latem jest zawsze szczególnie intensywna i powinniśmy pamiętać o systematycznym podlewaniu trawnika oraz kwiatów plus koszeniu- inaczej z pięknego ogrodu zrobi się prawdziwy busz...
-
- Aktywny
Dokładnie tak jak piszesz,właśnie to podlewanie jest czymś najbardziej uciążliwym dla wielu ogrodników,jednak w przypadku dużych upałów ani rusz. do tego dochodzi regularne,systematyczne koszenie trawnika oraz stosowanie dobrych nawozów,akurat te znajdziecie u nas:)
dla mnie największe wyzwanie to jedynie przycinanie tych wszystkich drzewek i krzewów, bo kompletnie nie umiem z nich formować odpowiednich kształtów
-
- Zainteresowany
- Kontakt:
Szczerze mówiąc to akurat przycinanie jest jedną z prostszych czynności,wystarczy mieć tylko odpowiednie nożyce i po problemie,wraz z upływem czasu nabierzesz też niezbędnego doświadczenia i naprawdę sama stwierdzisz że nie jest to trudne.
-
- Aktywny