projekt automatycznego nawadniania ogrodów

Informacje o systemach nawadnia ogrodów, ich zastosowaniu, wadach i zaletach. Zraszacze ogrodowe, systemy automatycznego nawadniania, efektywne podlewanie ogrodu. Porady jak wykonać system nawadniania, a może zlecić prace specjalistycznej firmie?

Moderator: wika001

andrzej90
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 19 wrz 2016, 8:52
projekt automatycznego nawadniania ogrodów

autor: andrzej90 » 19 wrz 2016, 9:23

Szanowni Państwo,

Jestem studentem 5 roku politechniki. Przymierzam się do pracy magisterskiej. Wybrałem praktyczny projekt:" automatyczny system nawadniania ogrodów".

Obecnie projekt jest jeszcze w fazie koncepcyjnej. Wstępnie założyłem, że system składać się będzie z panelu kontrolnego-programatora, czujnika deszczu, czujnika słońca, czujnika mrozu oraz czujników wilgotności gleby. W roli zaworów wodnych planuje użyć gotowych zaworów 24V. Resztę chciałem sam zaprojektować. System będzie w stanie niezależnie sterować do 16 sekcji.

Zwracam się do Was ponieważ system teoretycznie projektowany będzie dla ogrodników lub osób, dla których codzienne pielęgnowanie ogrodu jest uciążliwe i chciałby ten proces jakoś zautomatyzować. Moje pytania na początek to:

1. Czy ktoś z Was korzystał/korzysta z tego typu systemów? Czy te systemy miały/mają w sobie „coś” fajnego lub szczególnie irytującego? Nie trzeba podawać nazw systemów nawadniania.

2. Czy czujniki i zawory powinny komunikować się z panelem kontrolnym w sposób przewodowy czy bezprzewodowy. Jakie są Wasze preferencje. A może jest to bez znaczenia?

3. Jakie cechy powinien posiadać taki system, aby był idealny?

Z góry dziękuję za wszelkie informacje mogące mi pomóc.

Pozdrawiam.

Andrzej

bintolet
Początkujący
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 19 wrz 2016, 11:11
Re: projekt automatycznego nawadniania ogrodów

autor: bintolet » 19 wrz 2016, 11:28

Będzie ciężko takie coś zrealizować.

andrzej90
Początkujący
Początkujący
Posty: 2