Pomoc w budowie altany

Dział poświęcony altanom ogrodowym ? ich wykonaniu oraz altanom gotowym. Podpowiedzi jaką altanę wybrać, porady dotyczące prac konserwacyjnych. Rozwiązania konstrukcyjne, pomysły aranżacyjne, informacje jak zbudować altanę.

Moderator: wika001

zibi.foto.oca
Początkujący
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 05 lip 2016, 11:24
Pomoc w budowie altany

autor: zibi.foto.oca » 05 lip 2016, 12:12

Witam,
dołączyłem dziś do tego forum gdyż mam problem. Jestem amatorem jeżeli chodzi o budowanie altan/wiaty, ale chciałbym zrobić samemu miejsce dla wspólnych spotkań rodzinnych. Wiata która miałaby powstać powinna posiadać jedną ścianę i najlepiej nie całą tak od dołu do mniej więcej 170cm pozostałe 3 części bez zabudowy ponieważ z jednej strony stoi garaż a z 2 będzie widok na resztę ogrodu. Wiata nie będzie przylegać do żadnego budynku. Tak więc plan w głowie jakiś mam, gorzej z realizacją. Kompletnie nie wiem od czego zacząć, narysowałem sobie jak mniej więcej chce żeby to wyglądało i teraz zwracam się do was z prośbą co dalej:) chodzi mi głównie o wymiary desek, belek oraz sposobów łączeń jak i również dodatkowych elementów metalowych które będą mi potrzebne. Proszę również aby określić czy coś źle narysowałem, czy gdzieś jest czegoś za dużo czy coś muszę jeszcze dołożyć, żeby ta wiata stała a nie się rozleciała po sezonie. Jeżeli byłaby taka możliwość to z przykładowym kosztem takiej budowy. Poniżej załączniki mojego przykładowego projektu
Załączniki
altana9.png
altana9.png (14.02 KiB) Przejrzano 1689 razy
altana7.png
altana7.png (13.25 KiB) Przejrzano 1689 razy
altana6.png
altana6.png (13.68 KiB) Przejrzano 1689 razy

skperfct
Początkujący
Początkujący
Posty: 9
Rejestracja: 05 lip 2016, 11:43
Re: Pomoc w budowie altany

autor: skperfct » 05 lip 2016, 13:24

Najlepiej zapytać fachowca.

zibi.foto.oca
Początkujący
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 05 lip 2016, 11:24
Re: Pomoc w budowie altany

autor: zibi.foto.oca » 24 lip 2016, 19:18